وصول مطالبات و ارتقاء بسترهای الکترونیک در دستورکار صندوق تأمین
- شناسه خبر: 678
- تاریخ و زمان ارسال: 26 مرداد 1401 ساعت 11:05
- بازدید : 40
- نویسنده: محمد بروغنی
در ابتدای جلسه که مسئولان شعب استانی صندوق نیز به صورت ویدیو کنفرانس در آن حضور داشتند، مهدی قمصریان با اشاره به تلاش مداوم کارکنان خدوم صندوق برای رسیدگی و ارائه خدمت به موقع به زیاندیدگان حوادث رانندگی گفت : افرادی که دچار این حوادث ناگوار می شوند غالباً از اقشار ضعیف جامعه هستند لذا تسریع در ارائه خدمت با رعایت کرامت زیاندیدگان باید همواره مورد توجه مدیران صندوق بوده و همکاران شعب نیز به این مهم اهتمام ویژه داشته باشند .
مدیرعامل صندوق تامین خسارتهای بدنی افزود: در همین راستا توسعه اقدامات به منظور توجه ویژه به موضوع تکریم ارباب رجوع ، از جمله اقدام سریع صندوق جهت تحصیل مدارک، بررسی و چگونگی بروز حادثه به منظور احراز و ایفای تعهدات قانونی صندوق توسط کارشناسان خبره باعث ایفای تعهدات صندوق در مدت زمان های کوتاه تر از زمان های مشابه در گذشته شده است.
وی همچنین ارتقاء سیستم های نرم افزاری به منظور سهولت تشکیل و رسیدگی به پرونده ها ،بررسی ابعاد مختلف قانون بیمه شخص ثالث و قوانین بودجه کشور و احصاء موضوعات تحقق نیافته آنها جهت ارائه به مقامات ذیصلاح به منظور پیش بینی تمهیدات لازم در اصلاح یا به روز رسانی قوانین که تضمینی جهت ایفای تعهدات قانونی و مسئولیت صندوق به عنوان یک نهاد اجتماعی حاکمیتی را از جمله موارد مهم در اولویت کارهای این صندوق اعلام کرد.
مدیر عامل صندوق تامین خسارت های بدنی، در جلسه هم اندیشی با مدیران، با تاکید بر اهمیت توسعه خدمات الکترونیک و بهره گیری از دانش به روز فن آوری اطلاعات، به اهمیت بیش از پیش وصول مطالبات از مقصرین فاقد بیمه نامه پرداخت و افزود : با توجه به اهمال و شائبه تعمد دارندگان وسایل نقلیه در عدم خرید بیمه نامه شخص ثالث، پیگیری بازیافت خسارت های پرداختی از مقصرین فاقد بیمه نامه، یکی از اصلی ترین تکالیف قانونی و جدی صندوق است که با توجه به ظرفیت های قانونی موجود صندوق می توان نسبت به شناسایی و توقیف اموال مقصرین بدهکار حوادث رانندگی اقدام و به تبع آن از تسری بیمه گریزی دارندگان وسایل نقلیه پیشگیری کرد.
قمصریان همچنین اصلاح ساختار سازمانی ، توسعه هماهنگی های برون سازمانی، تجزیه و تحلیل مستمر و طراحی سیستم ها و همچنین فرآیند های عملیاتی صندوق، توسعه فن آوری اداری و بهره گیری از خدمات الکترونیک دولت را از دیگر اهداف اصلی این صندوق برشمرد و اظهارداشت: ارتقای سطح کیفی برنامه های جامع نیروی انسانی، اقدامات آموزشی و سنجش سطح انگیزش کارکنان و برنامه ریزی لازم در راستای ارتقای آن از دیگر اهداف تحول سازمانی در صندوق تامین خسارت های بدنی به شمار می رود.
دبیر مجمع عمومی صندوق تامین خسارتهای بدنی در پایان خاطر نشان کرد : برنامه ریزی و انجام اقدامات لازم برای شایسته سالاری در انتخاب مدیران و کارکنان، هماهنگی به منظور اجرای برنامه های ارزشیابی عملکرد کارکنان، ایجاد داشبورد آمار و اطلاعات اداری، مدیریتی و نیروی انسانی، همچنین تدوین و اجرای برنامه های فرهنگ سازی و ایجاد بستری مناسب برای کاهش تصادفات جاده ای و افزایش ضریب نفوذ بیمه های شخص ثالث در جامعه از دیگر برنامه های تحولی این صندوق است.