ضرورت اصلاح تعرفه های مخابراتی
- شناسه خبر: 2947
- تاریخ و زمان ارسال: 20 شهریور 1401 ساعت 08:27
- بازدید : 3,308
- نویسنده: محمد بروغنی
آنچه مسلم و واضح است اینکه تعرفه های مخابراتی بیش از یک دهه افزایش نداشته است اگر چه تکنولوژی به مدد سیستم های مخابراتی رسیده و موجب شده که نسبت به گذشته از نیروی انسانی کمتری برخوردار باشند و سیستم ها بصورت هوشمند رفع خرابی و نگهداری و پشتیبانی شوند لیکن نیروهایی را که چندین سال در این زمینه خدمت کرده اند به دلیل محدودیت های قانونی نمی توان یکباره تعدیل کرد و بازنشستگی زودتر از موعد داد. از طرفی سیستم های فعلی بیش از سه دهه است که نصب و راه اندازی شده اند و این در حالی است که باید پس از حداکثر دو دهه نوسازی و یا سیستم های جدید جایگزین این سیستم ها می شد.
همچنین با افزایش تقاضای مشتریان جدید نیاز به توسعه شبکه می باشد؛ ضمن اینکه نوع تقاضاها و نیازها نسبت به گذشته بسیار متفاوت شده است. در گذشته صرفا یک خط تلفن برای مشتری مورد نیاز بود ولی اکنون باید اینترنت پرسرعت بر بستر کابل از نوع فیبر نوری انجام شود که بتواند پاسخگوی مشتریان باشد.
با توجه به موارد فوق الذکر، اولین عامل برای برطرف کردن مشکلات یاد شده و فراهم کردن نیازهای مشتریان اعتبارات مورد نیاز هست که باید شرکت مخابرات ایران تامین کند امروز با توجه به اینکه مردم کمتر از مکالمات صوتی بر بستر سیم استفاده می کنند در آمد مخابرات از محل هزینه مردمی نسبت به سایر مایحتاج روزانه، هم به لحاظ حجمی و هم به لحاظ ریالی افزایش نداشته است. در حال حاضر تمامی اقلام مورد نیاز در سبد خانوار در یک دهه گذشته بعضا چند صد برابر شده است و بر همین اساس اگر تعرفه های مخابراتی هم در سبد هزینه، منطقی تر شود قطعا مخابرات می تواند زیر ساختهای خود را با استفاده از تکنولوژی های روز و استفاده از اجرای فیبر نوری تا درب منازل ارتقا دهد و خدمات بهتری را هم در تماس های صوتی و هم در تامین اینترنت پرسرعت و با کیفیت به مشتریان خود ارایه نماید و موجب رضایت مندی مردم گردد.
رمضانعلی سبحانی فر
*رئیس کمیته ارتباطات مجلس نهم و دهم