هوشمند سازی فرایندهای ارسال امانات پستی
- شناسه خبر: 908
- تاریخ و زمان ارسال: 29 مرداد 1401 ساعت 10:04
- بازدید : 58
- نویسنده: محمد بروغنی

محمد اخلاقی با بیان مطلب فوق گفت:« مرسولات پستی به واسطه ماهیت انتقالمحور، آسیبپذیر هستند از این رو این شرکت تلاش میکند مشتریان حداقل آسیب را از فرایند انتقال مرسولات پستی ببینند، اما درصورت بروز هرگونه خسارت، امکان پرداخت غرامت به آنها وجود دارد.»
مدیرکل کیفیت و حمایت از مشتریان شرکت ملی پست درباره ویدئویی که اخیرا در شبکه های اجتماعی پیرامون حمل نادرست بسته های پستی منتشر شده است گفت: «این ویدیو مربوط به چندین ماه قبل است و همان زمان هم پیگیریهای لازم انجام شده و به افراد خاطی تذکر دادیم .»
وی با بیان اینکه با کسانی که کوتاهی کرده بودند، برخورد شده است افزود: «همچنین در حال حاضر آموزشهای لازم در اقصی نقاط کشور به کارکنان داده شده است. در عین حال اگر مشتری در این حین متحمل ضرر و زیانی شده بود، جبران خسارت انجام شده است.»
اخلاقی اظهار کرد: «موضوعات اینچنینی که با مشتری در ارتباط است، به مراتب در شبکههای اجتماعی منتشر میشود و به اطلاع شرکت پست هم میرسد و از این رو پیگیریهای لازم انجام میشود و تمام تلاش ما این است که هموطنان ما متحمل ضرر نشوند. به همین دلیل ما در یک سال گذشته، بحث هوشمندسازی را در دستور کار قرار دادیم و فرآیندهای نقل و انتقال، پردازش و بهزودی مرحله توزیع نیز به منظور افزایش کیفیت خدمت رسانی بهصورت هوشمند انجام میشود .»
مدیرکل دفتر کیفیت و حمایت از مشتریان شرکت ملی پست ادامه داد: «بهعنوان نمونه اواخر سال گذشته بود که بزرگترین مرکز سورتینگ کشور توسط شرکت ملی پست با بومیسازی فناوری سورتینگ توسط شرکتهای دانشبنیان داخلی پیادهسازی شد و فازهای عملیاتی آن اوایل امسال نهایی شد و در حال حاضر با ظرفیت کامل مورد بهرهبرداری قرار گرفته و باعث شده که در فرآیند پردازش هم سرعت ما افزایش و خطاهای نیروی انسانی کاهش پیدا کند .»
اخلاقی بیان کرد: «در چرخه عملیات لجستیک و حملونقل، نه فقط در شرکت ملی پست یا در ایران، بلکه در شرکتهای اقصینقاط دنیا، بهدلیل ماهیت صنعت که نیرومحور است و جابهجایی کالا را میطلبد و بهواسطه ابزارهای متنوع انتقال، پذیرفته شده که بخشی از این مرسولات دچار خطا میشود و به همین دلیل است که مکانیزمهای جبران خسارت در کل دنیا وجود دارد. بعضا حتی بخشی از مرسولاتی که ما به خارج از کشور ارسال میکنیم، دچار آسیب میشود و حتی این اتفاق در کشورهای توسعهیافته و پیشرفته هم رخ میدهد و در طول ماه تعداد زیادی مرسوله که باید غرامتش دریافت میشود، وجود دارد.»
وی با بیان اینکه این آسیبها را نمیتوان به صفر رساند، افزود:« تلاش ما این است که این آسیبها به حداقل برسد. سازوکار رسیدن به این هدف هم استفاده از تکنولوژیهای نوین در حملونقل و جابهجایی مرسولات است. اما هرگاه به مرسولهای آسیبی وارد شود، ما آمادگی داریم که جبران خسارت کنیم، کمااینکه این موضوع یک رویه مصوب است و در شرکت ملی پست هم پیادهسازی میشود.»